luni, 8 noiembrie 2010

Sobolani de Apa - un excelent film de Marius Dan


fragment din cronica artistica, revista Sapanloc:

Nu mai este un secret pentru cititorii rubricii mele ca nu ma omor si nu incurajez - prin cronicile scrise - filmele care, prin bugetul alocat, ar putea fi declarate s.r.l., daca si-ar considera investitia, capital social initial, minim necesar.

Nu-mi place genul de artist onemanshow care se joaca infantil (si nu numai pentru ca are 21 de ani) de-a producatorul, scenaristul, regizorul, pusi in slujba unui personaj principal, interpretat – desigur – chiar de el. Nu-mi convine deloc decorul, nu-mi plac luminile stinse si apoase, scurse albastre, cenusii, maro si violet pe pereti cretosi. Nu-mi place muzica monotona, continua, care nu stie sa taca atunci cand vorbesc personajele si care uita sa-si ridice vocea atunci cand actiunea inoata anapoda printre scene. Dar despre coloana sonora pe de-a-ntregul ei, puteti citi cronica prietenei mele ...... .

Imi displace. Mai mult. Ma revolta faptul ca, au folosit nepermis de multi figuranti, netriati, nemachiati si evident prost sau deloc remunerati.

Nu-mi place scenariul, nu-mi place regia si asta desigur pentru ca nu-mi place actorul principal, care si-a scris partitura pentru a se pune in lumini de oscar facut din branza poleita, tragandu-si dupa el si iubita, intr-u rol feminin grotesc, scarbos si chiar mustacios.

Macar de-ar fi reusit sa ma revolte cu actul sau artistic, as fi gasit loc- printre randuri - si de-un bravo, dar tot ce pot sa spun despre acest film, este faptul ca, nu-i bun de vazut nici in weekend, nici la matineu, nici noapte tarziu intins in pat, presupunand ca ar exista asemenea mobilier in sala de cinema.

Nu pot sa va propun sa vedeti aceasta pelicula, un film in care voi, sau cei ca voi, sunt haituiti prin subterane, sunt maltratati, sunt ucisi prin metode uitat de barbare, sunt aproape invinsi la fiecare 20 de minute. La aproape 20 de minute.

Nu, nu va pot indemna la asa ceva, asa cum nu v-as sfatui nici sa bantuiti prin orase, numai pentru a va procura hrana, nici sa iubiti, nici sa va inmultiti si de fapt, daca n-ar fi prea tarziu, nici sa va nasteti, ratand astfel si ocazia sa muriti.

Deci, nu vizionati acest film, daca sunteti Sobolani de Apa.

In eventualitatea in care sunteti oameni, atunci va recomand excelentul film „Sobolani de Apa”, o terifianta declaratie de razboi aruncata de omenire, sobolanilor urbani din canalele subterane ale Bucurestiului. O intriga ciudata, in care incepi prin a fi dezgustat de neamul rozator si apoi – gratie atat de tanarului, dar atat de polivalent talentatului Marius Dan – aluneci prin labirintul tuturor emotiilor umane, ajungand sa indragesti sobolanii de apa, pana intr-acolo incat sa iti doresti salvarea lor si a sufletelor lor. Recomand vizionarea lui!

ps. ... mai tarziu va spun si care-i treaba cu postul asta.

2 comentarii: