marți, 12 ianuarie 2016

dreptul tău universal vs dreptul meu de minoritar – partea a VII-a

În ziua a VII-a pînă şi Dumnezeu s-a odihnit, eu rămîn neobosită. Am ajuns la una dintre cele mai mari nedreptăţi ce poate fi îndurată în lumea mea, dreptul universal al heterosexualului vs dreptul minoritar al homosexualului. Coşmar! Mi-e aproape imposibil să scriu, mă uit în jurul meu şi de sub masca imobilă a condescendenţei răzbate privirea hîdă a homofobiei. Da, românii sînt intoleranţi cu privire la homosexualitate şi nicio lege şi niciun demers oricît de subtil nu va schimba asta, cel puţin nu-n viaţa asta a noastră.
Ar trebui să-ncep cu biserica, nu? Avînd în vedere că 56,3% dintre români au încredere în ea, fiind în topul instituţiilor sociale şi private, cf unui sondaj Agerpress. Încredere că ce? C-o să te îngroape? Da, dar numai dacă ai loc de veci şi nu-ţi trăsneşte prin cap să ceri să fi incinerat. C-o să te creştineze? Da, dar numai dacă vii cu naşii de acasă. C-o să te cunune? Da, dar numai dacă mirele-i bărbat şi mireasa-i femeie. Ş-aici discuţia s-a-ncheiat, teoretic ar trebui să-nceapă dezbaterea, numai că biserica nu găseşte decît vorbe de ocară sau chiar blesteme pentru cei ce au ales să aibă ca partener o persoană de acelaşi sex. Nici măcar de polemică nu lasă loc.
Societatea românească, academică sau analfabetă, bogată sau săracă, atee sau habotnică, în întregul ei, cu prea puţine excepţii de toleranţă reală, nu mimată, condamnă, dispreţuieşte şi izolează comunitatea gay. Nu este aşa? Am un singur argument pe care-l consider nu numai suficient, ci zdrobitor. De ce atunci cînd se vorbeşte despre cineva, oricine ar fi, un şef/coleg nou, o vedetă de cinema, un om politic etc. în prezentarea sa (desigur făcută numai în lipsă-i) se adaugă „da’ e homo.”, „e guy, ştiai?”, „păi dacă e pe invers d-aia...” şi aş putea continua într-un registru mult mai comun dar şi foarte trivial.
Dar tu, ai descris pe cineva şi ai pus, de obicei la final, un „e homo’, e lesbi’”, la fel de irelevant pe cît ar fi să adaugi „e bărbat, e femeie”? Dacă da, gîndeşte-te la asta data viitoare.


(va urma, cîndva)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu