marți, 19 ianuarie 2016

18.01.2016 ANAF nu-ţi arată colţii

Drumurile vieţii te duc la maturitate prin locuri pe care n-ai vrea să le vizitezi/vezi niciodată, cel puţin în ţara asta. ANAF este unul dintre ele, poate pentru că sună mai curînd a Agenţia Naţională Antifraudă, cel puţin aşa l-am decriptat eu, pînă cineva m-a lămurit că nu-i aşa, decît Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Circa Financiară suna mai familiar parcă sau mai „prietenos” cum e moda să se spună acum.

O dată la 3 luni trebuie s-o vizitez pe coana Agenţia din sectorul 1 şi, deşi n-aş spune că-i traumatizant dar ceva urme tot lasă. ANAF Sector 1 se află în clădirea nouă a Primăriei Sector 1 şi pare că scoşi din subteranele vechiului lor sediu de pe străzile cu nume de capitale, nu le prieşte. Încep să cred că-s ceva vampiri pentru că este evident că lumina nu-i avantajează şi nici nu le place. Prima aventură, uşa batantă este manuală, adică o împingi dacă vrei să intri sau să ieşi. Ideal ar fi să te sincronizezi cu cel care vrea să iasă sau să intre pentru că altfel s-ar putea să mori spănzurat cu propriul fular, aşa cum era să păţesc eu. Nici n-am intrat bine c-am vrut s-o iau înapoi convinsă fiind c-am greşit clădirea, căci o doamnă se plimba coafată şi rujată dar îmbrăcată comod şi cu papuci de casă. Spital, casă particulară? Nu, pentru că am dat iar nas în nas cu ea la casierie, acolo unde, dincolo de ghişeu nu se vedeau decît buclele, sprîncenele tuşate, buzele pictate şi inelele din aur puse pe degetele manichiurate ca la carte. Merg mai departe. La un birou un tip care părea din alt film, cu barbă şi cu aer autentic intelectual se uita preocupat în monitor. Am tras şi eu cu ochiul discret, era un desktop cu Naşul, de fapt cu Marlon Brando în Naşul. Am zis-o bine pe asta cu „din alt film”! Bulversată am luat ghişeele la rînd, toţi m-au uşuit cu gesturi scurte şi grimase scălîmbăite, arătîndu-mi fel de fel de afişe. Chestia asta m-a convins că-s vampiri, dacă ar fi zîmbit sau ar fi deschis gura cât să-mi dea o minimă indicaţie şi-ar fi desconspirat dinţii de lup. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu