vineri, 1 ianuarie 2016

#2016semneîntre9şi10

Salut,
M-am întors.
De fapt, aruncîndu-mi un ochi pe textele şi fotografiile din blog, îmi dau seama că sînt o altă persoană. Una care, de exemplu, a-nţeles că folosirea diacriticelor nu este un moft, ci este o regulă obligatorie a scrisului, dacă nu vrei să fii „roman” agramat, superficial şi lipsit de respect faţă de limba maternă. În acelaşi timp am renunţat a mai scrie cu „î din a”, mai exact la vremea aceea foloseam „i din a”, în urma unei analize proprii, după ce am citit argumente pro şi contra, aparţinînd specialiştilor în ortografie, chiar dacă acest lucru îmi atrage periodic oprobiu cititorilor.
M-am lungit şi numărul de semne limitat (la 2016) mă obligă să enunţ laconic, intenţia mea ca, începînd chiar de azi, să-mi reîncep activitatea pe vechiul meu blog „Cana cu Cireşe” postînd un text de 2016 semne, scris între orele 9 şi 10 am sau pm şi-n care   să-mi concentrez, esenţializez  impresiile zilei, gîndurile, sentimentele, stările, concluziile, trăirile, rezultate din evenimentele petrecute în ultimile 24 de ore, fie că-s personale sau de aiurea.
Îmi propun să fac acest lucru în primul rînd pentru a mă disciplina. Ştiu, nu pare mare chestie, dar dacă-i aşa uşor, vă provoc s-o faceţi şi voi. Să vă văd! În al doilea rînd, cum spuneam şi mai sus, am ales un număr fix de semne (2016) nici mai mult, nici mai puţin, în ideea de a nu divaga, de a nu lăbărţa textul, dar şi pentru a evita o posibilă lene care m-ar putea face să scriu doar un haiku. Ideea am furat-o de la Florin Piersic Jr, „Ficţiuni reale”. În plus, voi posta şi o fotografie, un desen sau orice altceva „produs” de mine.

În încheiere, toate acestea se vor petrece public, pe un blog, pentru că numai aşa ştiu că voi fi conştiincioasă, atentă şi responsabilă de vorbele şi faptele mele. Dacă vă voi capta şi unora atenţia, asta e deja ceva ce ţine de orgoliu, acel mic demon cu care mă tot lupt şi căruia nu-i voi da satisfacţia de a scrie cu ipocrizie că nu-mi pasă dacă vă va plăcea sau nu cele citite. 

Pe mîine.

01/01/16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu