vineri, 22 ianuarie 2016

Os domnesc cu perje

"A lucrat pentru Securitate până la revoluție. În decembrie 1989 era propus pentru trecerea la un nivel superior al muncii informative la Directia a III-a, Contraspionaj. Ironia sorții, revoluția a pus capăt carierei unui turnător cu vocație și cu perspective.”

Pe Bălăceanu-Stolnici, l-am cunoscut la vremea cînd îşi punea iar cu mîndrie boier, adică după 89 şi habar nu am avut la vremea respectivă că, numai cu cîteva luni înainte se prezenta şi mai mîndru şi mai mînios ca „tova’şul Ionescu Paul sau
Laurenţiu”. Din fericire pentru mine, dar mai ales pentru el, deşi nu mai eram nici o tinerică şi nici o naivă la vremea respectivă, nu mi-am imaginat dimensiunile dezastrului din faţa mea, pentru că sigur i-aş fi tras o scuipătură pe monoclul cu ramă de aur, în acele vremuri fiind încă foarte revoluţionară. Era prin 1993. Dacă stau bine şi mă gîndesc, mă tem că nu ar fi fost foarte afectat, probabil că avea şoricul gros, avînd în vedere prin cîte a trecut alături şi pentru mojicii de securişti comunişti.
Oamenii ca Stolnici nu sînt nişte aleşi ai sorţii pentru că au trăit foarte bine indiferent de sistem boier-tovarăş-boier, în nişte vremuri cînd alţii din clasa lor socială au trăit pînă au murit boier-canal-cimitir sau boier-puşcărie-portar de fabrică (şi meditator de pian şi franceză, cum a fost domnul X profesorul particular al mamei mele). Oamenii ca Stolnici sînt „norocul chior” al propriilor lor alegeri, aşa cum alţii au fost „dezastrul”.

Cînd l-am cunoscut avea 70 de ani şi era un bătrîn seducător prin vorbă, port şi faptă. Era fără cusur, cum şi ce vorbea, cum îşi purta hainele, era dincolo de timp şi spaţiu. Oare? Ăn vreme ce ne povestea copilăria-i fericită şi elitistă, nu puteam să nu mă întreb totuşi „Dar tu ce-ai făcut de n-ai putrezit în puşcărie?”.

Povestea tovarăşului, aici: http://www.evz.ro/europa-libera-top-5-cei-mai-scarbosi-informatori-ai-securitatii-1075381.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu